• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp. Möjlighet till lån

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Fast istället för att skicka in en ansökan direkt till balanzia varför inte ta lendo? Balanzia finns ju också där + vem vet du kanske får ett bra erbjudande av någon annan bank?
Tanken har slagit mig faktiskt.
Men har hört att Balanzia är hårdare när man söker via förmedlare? :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Tanken har slagit mig faktiskt.
Men har hört att Balanzia är hårdare när man söker via förmedlare? :/
Du har ju inte jättedåliga förutsättningar, jag hade skickat in en ansökan via lendo direkt, men jag tänker ju alltid efter..
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Du har ju inte jättedåliga förutsättningar, jag hade skickat in en ansökan via lendo direkt, men jag tänker ju alltid efter..
Uppskattar dina råd!
Jag är så velig men samtidigt panik över att jag måste lösa situationen. :/
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Du har ju inte jättedåliga förutsättningar, jag hade skickat in en ansökan via lendo direkt, men jag tänker ju alltid efter..

Vad skulle du säga är bäst om man vill ta ett lån för att betala av andra små sms-lån, Advisa eller Lendo? Jag har skrivit ett eget inlägg om min situation om du vill kika. Mvh
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Hur hade ni andra gjort?
Sökt höjning direkt på Balanzia (som via mejl skrivit att det inte ska bara några problem) eller söka via Lendo?
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hur hade ni andra gjort?
Sökt höjning direkt på Balanzia (som via mejl skrivit att det inte ska bara några problem) eller söka via Lendo?
Jaha, ifall de redan skrivit att det inte ska vara några problem med dina förutsättningar så hade jag kört på balanzia
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Fast istället för att skicka in en ansökan direkt till balanzia varför inte ta lendo? Balanzia finns ju också där + vem vet du kanske får ett bra erbjudande av någon annan bank?
Gällande just Balanzia upplever jag att de är mer restriktiva via förmedlare än när man går via dem direkt. Sedan kan det vara så att Balanzia nekar oavsett men någon annan ger erbjudande via förmedlare. Knivigt.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Tusen tack för era svar! Då kör jag på Balanzia. De skrev såhär i mejlkontakt för 3 veckor sen:
”Med de förutsättningarna skall det inte vara några problem, när vi tittar på den gamla ansökan. Gör en ny ansökan på vår hemsida med det nya totalbeloppet. Maxbelopp för de gamla förutsättningarna är 200.000 kr.”

Mina förutsättningar jag hade när jag fick lånet då (8/10-18) är oförändrade förutom lånet jag har hos dom och färre förfrågningar. Kreditbetyg är mer eller mindre detsamma.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp